Nissibi Köprüsü 10. Yılını Geride Bıraktı: Büyük Tasarruf ve Kolay Ulaşım
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Doğu’nun boğaz köprüsü” olarak anılan Nissibi Köprüsü’nün hizmete açılışının 10’uncu yılını kutladı. 21 Mayıs 2015’te hizmete açılan köprünün, Güneydoğu Anadolu Bölgesi kara yolu ulaşım ağı içindeki en kritik geçiş noktalarından biri olduğunu belirtti.
Bakan Uraloğlu, Atatürk Barajı su tuttuğunda, Adıyaman ile Diyarbakır arasındaki ulaşımın Nissibi Köprüsü sayesinde kesintisiz hale geldiğini ve seyahat süresinin yaklaşık 1,5 kat kısaldığını vurguladı. Nissibi Köprüsü’nün açıldığı günden bu yana 6 milyon 62 bin aracın bu güzergahtan geçtiğini ve 10 yıllık süreçte zamandan 1,6 milyar lira, akaryakıttan 1,7 milyar lira olmak üzere toplam 3,3 milyar lira tasarruf sağlandığını açıkladı. Ayrıca, çevreye zararlı egzoz emisyonunun 99 bin ton azaldığını belirtti.
Nissibi Köprüsü Teknik Özellikleri
Köprü hakkında teknik detayları paylaşan Bakan Uraloğlu, “Adıyaman ve Diyarbakır arasındaki en kısa kara yolu ulaşımını sağlayan Nissibi Köprüsü, gergin eğik kablo askılı olarak inşa edildi. Orta açıklığı 400 metre, kenar açıklıkları 105’er metre olmak üzere toplam 610 metre uzunluğundaki köprü; 24,5 metre genişliğinde, 4 şeritli olup kule yüksekliği ise tam 96 metredir” dedi.